Sunday, January 15, 2012

1st Time RecoRDING nYANYI

Salam n Salam Sejahtera

Hari Sabtu, awai gila aku bangun. Dah janji dengan Anip nak tolong dia buat assignment pasal recording. Dia student FSGK dalam jurusan muzik. Aku ni kira sebagai bahan eksperimen la kot. Excited+blur+ aku masuk bangunan FSGK.
Bangunan Fakukti Seni & Gunaan Kreatif
Cantik n banyak studio-studio untuk latihan diorang. Dahsyat jugak fakulti ni, aku ingatkan biasa-biasa saja. Tapi SUPERB!! Tapi kena tunggu lama sebab elektrik tak cukup kat bangunan tu. Tunggulah dalam ke'nervous'an. Aku ni cepat ketaq.

Studio yang digunakan
Tengah disetup..
Anip..
Pintu keluar
Geng-geng yang kategori band dok setup
Sambil-sambil tunggu, aku rajinkan diri study dulu sikit. Lusa aku exam Coral Reef Ecology, struggle-struggle.  Lagi 2 paper lagi.

Aku dalam ketaq..senyum dulu!

Proses meng'edit' apa yang aku nyanyi
Aduhai, aku tak tau macamana artis dok recording. Bagi aku susah jugak nak mencari kesempurnaan dalam nyanyian tu, tambah-tambah lagi orang macam aku. Kena praktis, recording banyak kali. Alhamdulillah aku kena recording 2 kali saja. Actually aku rasa macam kena record lagi sekali tu. Sebab ada mistake yang aku buat. Apa-apa pun 1 kenangan n pengalaman yang baru aku rasa. Selama ni aku cuma nyanyi atas pentas dari sekolah rendah sampai sekarang. Baru pertama kali dengar suara aku sendiri. Rasa sangat semacam+kelakar bila orang dengar suara kita nyanyi n edit-edit.

Nak tau tak aku nyanyi lagu apa, lagu Destiny dari Misha Omar :

Emm, nanti copy aku nyanyi tu dia bagi. Tunggu masa dia belanja saja. Hehehe, boleh pau banyak-banyak. Habis saja recording tengahari, alang-alang nak buat rajin, studylah kat CAIS tu. Nak balik petang pun hujan lebat sangat-sangat. Malam pukul 8.00pm baru balik rumah.

Perut lapaq mintak diisi, goreng telur saja. Baqu beqapa minit study mengantok. Jawapannya..ZZzzzz..

No comments:

Post a Comment

I am not responsible for, and expressly disclaims all liability for, damages of any kind arising out of use, reference to, or reliance on any information contained within the site. While the information contained within the site is periodically updated, no guarantee is given that the information provided in this site is correct, complete, and up-to-date.

Tengs for dropping your idea!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © fatimahnabila Designed by azhafizah.com