Monday, January 16, 2012

Safi Rania Gold

Salam n Salam Sejahtera

Memandangkan ramai gila yang suka dengan entry pasal produk kecantikan, kali ni aku nak ceghita satu lagi produk dari Safi. SAFI RANIA GOLD. Tapi aku tak tau la keberkesanan dia macamana. Aku tak pernah guna. Setahu aku produk ni sesuai untuk orang yang berusia sikit sebab ini produk anti penuaan.

Daripada sumber Utusan Malaysia Online, 2009. Datuk Siti Nor Bahiyah Mahamood (jurucakap Halal Safi) menjelaskan :
 "Susuk dengan penggunaan emas yang terkandung di dalam produk kecantkan Safi Rania Gold 24 karat ini sangat berbeza."

Bukannya apa, aku pun terpikiaq jugak kan, sebab susuk guna emas, produk ni pun guna emas. Sekarang sudah terjawab soalan yang entah apa-apa yang aku pikiaq. Yang baguihnya produk Safi ni, dia bebas dari bahan alkohol. Maksudnya bolehlah kita pakai pastu solat kan?

Sebelum tu, mari ramai-ramai klik sini --> http://sy.my/4caa

Sekarang aku nak ceqhita antara produk yang dihasilkan :


1) Pembersih Wajah
Membersihkan kulit daripada segala kekotoran, habuk, daki, menanggalkan solekan. Diperkaya dengan nutrient seperti minyak avocado yang melembapkan kulit, menjadikan kulit lembut dan licin selepas dicuci.
Cara penggunaan : Guna pada waktu siang. Gosok dengan air sehingga berbuih n urutkan secara lembut pada wajah n bilas.



2) Gel Pembersih Wajah
Pembersih yang tidak berasaskan sabun. Dapat mengembalikan kesegaran kulit dan melembapkan kulit.
Cara penggunaan : Sesuai digunakan pada waktu malam. Gosok dengan air sehingga berbuih n urutkan secara lembut pada wajah n bilas.


3) Pembersih Wajah Lembapan Mendalam
Membersih sambil melembap secara mendalam untuk mengatasi kekeringan kulit dan mengurangkan tanda-tanda penuaan.
Cara penggunaan : Sesuai digunakan pada waktu siang atau malam.


4) Penyegar
Penyegar yang dirumus dengan air mawar yang dapat mengecilkan pori dan membantu menyediakan kulit untuk menyerap lembapan.
Cara penggunaan : Guna selepas membasuh muka. Tuangkan pada kapas n sapukan dengan lembut dimuka.


5) Serum
Mengandungi Nano Emas 24K dalam bentuk serum yang dapat menyerap pantas dan tidak berminyak. Bertindak untuk mengembalikan keanjalan kulit wajah. Mengandungi gabungan asid amino yang meneutralkan radikal bebas untuk menghalang kulit menjadi kusam.
Cara penggunaan : Guna selepas menggunakan penyegar. Sapukan pada muka n leher. Urut perlahan-lahan dalam gerakan memusing. Gunakan sebelum krim pelembab untuk kesan yang lebih baik.



6) Krim Pelembab Siang SPF20PA++
Untuk mengelakkan kesan buruk sinar UVA n UVB matahari. Kulit menjadi lebih cerah, sihat berseri. Mengandungi bahan kolagen untuk menstrukturkan , menganjalkan kulit.
Cara penggunaan : Sapukan pada muka n leher, urutkan perlahan-lahan dalam gerakan menaik.



7) Krim Pelembab Malam
Membantu proses penghidratan dam pemulihan kulit di waktu malam. Mengurangkan pembentukan tanda-tanda penuaan dan garis halus, menjadikan kulit wajah kekal awet muda n lebih anjal.
Cara penggunaan : Guna sebelum tidur. Sapukan pada muka n leher, urutkan perlahan-lahan dalam gerakan menaik.


8) Krim Kontor Mata
Membaiki struktur kulit yang lembut di keliling mata, mengurangkan kemunculan garis halus dan mencerahkan lingkaran gelap bawah mata.
Cara penggunaan : Sapuan pada siang dan malam.




9) Krim Kecantikan
Membekalkan nutrien bertindak mengurangkan pembentukan tanda-tanda penuaan n garis halus. Dapat digunakan sebagai krim penjagaan kecantikan n asas solekan untuk kulit wajah awet muda, anjal n cerah sentiasa.
Cara penggunaan : Sapukan pada muka n leher, urutkan perlahan-lahan dalam gerakan menaik.

 10) Skrub Wajah
Menanggalkan kotoran dalaman n sel kulit mati yang menutupi liang roma untuk menyihat n mengembalikan keserian kulit wajah. Dapat memberikan kelembapan kepada kulit.
Cara penggunaan : Basahkan muka n sapukan pada muka n leher, urutkan perlahan-lahan dalam gerakan menaik n bilas.


Emm, tunggu la bila aku dah berkedut nanti aku try la pulak produk nie. Hehehe.. =)

3 comments:

  1. Salam.. wahh saya pun suka bab2 kecantikan niii!! hihiih.. jika sudi singgah ke FB saya SHUHADAMAYS ye.. ada ttg vitamin shaklee, Wonnder Glow Cosmetic dan Bedak Arab!! singgah yeee

    ReplyDelete
  2. singgah jengok fb saya ye.. shuhadamays

    ReplyDelete
  3. Cikgu Faiz guna pembersih muka dan krim siang je tp skarang ni dah jarang guna krim sebab krim akan membuatkan kulit berminyak. huhu.

    ReplyDelete

I am not responsible for, and expressly disclaims all liability for, damages of any kind arising out of use, reference to, or reliance on any information contained within the site. While the information contained within the site is periodically updated, no guarantee is given that the information provided in this site is correct, complete, and up-to-date.

Tengs for dropping your idea!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © ஐfatimah❀nabilaஐ Designed by azhafizah.com