Monday, August 20, 2012

1 Syawal 1433H

 
Suasana hari raya pada tahun 2012 tak sama pun macam tahun-tahun lepas sebab rumah bercat baru, berlangsir baru. Semua usaha Kak Yu dan Abang Cik aku. Semangat raya tahun ni, tapi kuih raya saja tak bersemangat sebab Kak Ina aku penat + aku sibuk praktikal. Jumaat, 2 hari sebelum raya baru balik rumah.
 
Suasana di pagi raya selepas solat raya, mengambil gambaq keluarga.
My first sister and her family.
My happy family!
Gila-gila adik beradik..
Bermaaf-maafan perkara wajib di pagi raya
 Habis bergambar dan bermaafan, mesti la melawat kubur arwah ayah, tokwan, tok dan pak long di perkuburan Kampung Sera.


 Alhamdulillah, selepas melawat kubur, bolehlah beraya ke rumah adik-beradik terdekat. Lawaknya siap telefon suruh datang ke rumah sebab dah nak bagitau menunya. Bagus jugak, dapat budget-budget nak makan banyak mana di setiap rumah. Tak kan nak balun semua!

Budak comel!
Rumah Abang Halim, my sepupu..
Senang cerita sepupu-sepapat aku 98% sudah pun berkahwin dan jauh lebih berusia dari aku. Biasalah dalam keluarga aku ni tak kira dari pihak ayah atau pun mak.

Balik saja rumah, memulas-mulas perut aku. Aku rasa tahun ni aku punya control makan. Tapi, sakit perut pulak. Hu-Hu-Hu. Antara yang aku sapu mee kuah, mee kari..Itu saja kot, sabaq sajalah. Sebab itulah kita digalakkan berpuasa 6. Tapi, haram di 1 Syawal tau!

TANDAS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




 
 
 

4 comments:

  1. bestkan dpt berkumpul adikberadik di pg raya..... skait perut??? mesti byk mkn rempah ni..heheh

    ReplyDelete
  2. agaknya kowt..sabaq sajalah..dah demam pulak 2 hari nie..hu3..

    ReplyDelete

I am not responsible for, and expressly disclaims all liability for, damages of any kind arising out of use, reference to, or reliance on any information contained within the site. While the information contained within the site is periodically updated, no guarantee is given that the information provided in this site is correct, complete, and up-to-date.

Tengs for dropping your idea!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © ஐfatimah❀nabilaஐ Designed by azhafizah.com