Friday, September 21, 2012

Adik-adik Yang Berbulu

Banyaknya kakak aku upload gambaq anak kucing dekat rumah. Dapat la hilangkan rasa rindu dekat adik-adik berekor yang muncet dekat rumah tu. Agak-agaknya kalau hampa semua tengok berdarah hidung tak?

3 ekoq ni anak-anak kedua kak cik. Mak dia hitam tau, anak-anak punya comel! Nama belum ada lagi, semua jantan. Ada suggestion?

2 ni anak-anak dottie. Yang ni memang baka kucing domestik long hair.


Sebelum bukak mata ni.

Selepas bukak mata! Putih tu nama Lily, conteng-conteng cam askar tu Leila. 



Rindunya budak-budak ni. Sangat-sangat rindu! Kadang-kadang pelik kenapa makhluk Tuhan macam ni orang buat suka hati macam seksa la, sepak la. Berdosa pun dapat, apa yang diorang dapat sebenarnya bila buat macam tu? Kalau yang memang fobia dengan kucing tu tak ada masalah. Nak buat macamana kan. Tapi sebenarnya fobia boleh diatasi. 

Kelakar pulak sebab waktu di zaman matrikulasi dulu ada seorang rakan sekelas lelaki ni. Muka memang macho habis, ganteng orangnya. Suatu hari sewaktu di kelas BI, ada bunyi kucing mengiau diluar. Kami pun tak perasan dia sudah gelisah tak senang duduk. Tiba-tiba, kucing tu masuk kelas kami. Melompat dia dari duduk di depan ke belakang. Cikgu BI pun agak terkejut dengan reaksi spontan dia. Kantoi di situ dia takut kucing. He-He-He. (Kalau hang baca jangan malu na, aku tak bagitau pun nama..)

Selain itu, aku sangat-sangat menyokong Papa Hero (PH). Selalu jugak aku baca PH post di Facebook untuk menarik minat orang untuk mendekati makhluk kucing yang juga disayangi oleh Rasulullah S.A.W. tau!

Satu benda yang aku selalu praktikkan kalau aku jumpa kucing, walaupun tak ada makanan nak bagi. Cukup sekadar aku panggil dan usap kepalanya. Sebab itu pun dah menunjukkan kita menghargai dia. Kucing ni menarik sebab dia dapat mengesan aura positif atau negatif yang ada pada diri kita. Kalau kita ni seorang yang memang suka kucing, dia dapat kesan dan akan bergesel-gesel di kaki. Satu sebab lagi, kakak kata, orang yang bela kucing ni, ada bau kucing yang melekat di badan. Jadi, bila kucing yang lalu-lalang dekat kita boleh detact yang kita ni ada kucing dia akan bermesra dengan kita. 

Marilah sama-sama kita menyayangi kucing sebab setiap perbuatan yang baik, mereka akan berdoa kepada kita. Kucing pun berzikir jugak tau! 

10 comments:

  1. kirim salam jt kwn timah yg takut kucing tu sy pun takut kucing gak

    ReplyDelete
  2. Wahhh comelnya..
    bila la aku nak merasa ad cucu kucing aku ni ;P

    ReplyDelete
  3. @bella : yeke, boleh2..he3..
    @everything's : cepat2 la bgi kawen kucing tuh..hek3..

    ReplyDelete
  4. alaa comelnyaa..nak satu boleh ? :p

    ReplyDelete
  5. Comelnya!!! Anda Di TAG di blog SM!!!! ;D

    ReplyDelete
  6. @izah : huhu, dah ada owg tempah suda..huk3..
    @SM : TQ2!!

    ReplyDelete
  7. alololo tomey2 nye gewammnyee titew ;p

    ReplyDelete
  8. @zm : keh2, anda dipersilakn cubit..hik3..

    ReplyDelete
  9. kadang2 tengok ada orang sampai lari kot bila nampak kucing..apatah lagi kalo nak sentuh..kucing ni comel kot..haha

    ReplyDelete
  10. @nick nashram : tapi skew sgt2 klau tgk laki yg skew men kucing..comel..

    ReplyDelete

I am not responsible for, and expressly disclaims all liability for, damages of any kind arising out of use, reference to, or reliance on any information contained within the site. While the information contained within the site is periodically updated, no guarantee is given that the information provided in this site is correct, complete, and up-to-date.

Tengs for dropping your idea!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © ஐfatimah❀nabilaஐ Designed by azhafizah.com