Wednesday, November 07, 2012

Latihan Menembak Pistol

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia

Main-aktiviti: Latihan Berterusan
Sub-aktiviti: Latihan Menembak
Tarikh: 31 Oktober - 2 November 2012
Tempat: Kem Semenggo


Hampa nak aku pot pet ka nak entry bergambaq ja? Aku pun malaih nak taip banyak-banyak. Layan no, tak paham apa-apa sila komen..

Hari Pertama
Excited menunggu bas, bergambaq dulu..
Loading barang..
Taklimat keselamatan dan undang-undang di lapang sasar dulu..
Check, jangan tak check!
Menunggu giliran..
Mula-mula tembakan pelarasan 10m, 10m praktis 1, 15m praktis 2 dan 20m praktis 3. Aku ditempatkan di detail 5, tempat ke-3, tengah-tengah sekali. Fuh, berdebar Allah saja yang tau walaupun semalam dah ada kelas senjata. Senjata yang digunakan ialah Pistol Browning 9mm.
Takdak gheja..
Geng-geng sharp-shooter menembak!
Otw g semayang Zohor pun sempat nak snap lagi..

Gatai kacau owang tidoq!
Hari kedua
Sambungan untuk Praktis 3, 20m dan pengenalan pistol untuk Junior.

Hiburan sikit dari Junior



Pertandingan menembak antara Senior dan Inter bermula..

Ni geng sharp-shooter, Faiz & Chang. Gandingan yang mantap!
Fast shooter vs Sharp shooter

Lunch jom!


Nak pi semayang pun main-main g..
Penat sudah, jom balik!
Kesimpulannya, aku ni penembak jarak jauh. Jarak dekat seketul pun tak masuk. Jarak jauh bawu masuk, apa punya problem pun aku tak tau. Aku rasa ni sebab aku lupa nak bayangkan muka yang aku tak suka dekat sasaran tu. Tahniah kepada sharp-shooter, iaitu Chang Wei Long:

Hari Ketiga
Kami tak menembak dah. Hari ni untuk VVIP dan VIP menembak. Kami tukang sorak ja, lagipun tengahari Semayang Jumaat.



Stylo seh, sebelah tangan je Mejar Rosini..
Koperal Fadzil mantap..
Terbaik la Tuan Fendi..
Mejar Shahril pun hebat!
Bergambar kenangan
Skuad gadis melayu senior!
BEST-BEST-BEST
p/s: muka hitam perhh...!!

9 comments:

  1. wah..sempat tak menembak guna M 16..hehe

    ReplyDelete
  2. @nick & baby: da penah dah..he3..mnmbk pstol ni da kali ke-2..alhamdulillah..

    ReplyDelete
  3. @hatimi: sgt best,,muka pon cantik jadi tanned..

    ReplyDelete

I am not responsible for, and expressly disclaims all liability for, damages of any kind arising out of use, reference to, or reliance on any information contained within the site. While the information contained within the site is periodically updated, no guarantee is given that the information provided in this site is correct, complete, and up-to-date.

Tengs for dropping your idea!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © ஐfatimah❀nabilaஐ Designed by azhafizah.com