Thursday, November 15, 2012

Matang Family Park

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia

Aktiviti: Matang Family Park
Bayaran: Dewasa=RM3
Tarikh: 11 November 2012 
Kenderaan: Kereta Sewa MYVI (perlu ke gitaw?..)

Akhirnya hujung minggu dapat berehat sepuas-puasnya tanpa ada benda-benda lain yang mengganggu hidup. Dapatlah aku berehat secukupnya walaupun assignment berlambak-lambak. Sabtu tu aku bersengkang mata siapkn kerja sebab Ahad nak pi jalan-jalan. Kak Gee lanie lanie mengajak pi keluaq. Yang penting, kereta dah dapat.Cuma lokasi nak lepak ja belum decide. Cepat ja mak cik tu kata nak pi mandi aiq terjun!

Pagi-pagi depa goreng bihun goreng style bihun singapura (kaler putih..), popia goreng inti sosej + isi ketam. Berpikniklah kiranya nie..

Bermula perjalanan..
Walaupun awai lagi, ramai orang kot..
 Sakit gila buttock aku sebab jatuh dekat tangga yang licin. Aduhai, paling kelakar tangan still maintain pegang bekal makanan. Ramainya keluarga mai sini. Menarik kalau nak buat barbeque sebab tempat dah siap disediakan. Tinggai nak bakaq makanan saja. Jalan jauh-jauh sikit jumpa la port kawasan yang takdak orang sangat. Yang penting privacy, takmau la ramai-ramai sangat. Serabut..

Patot ramai tak mai kawasan ni sebab batu dia licin kot. Nasib bek ni geng-geng tulang besi, urat dawai yang mai.

Mencekik sebelum mula aktiviti
Rajin, cuci-cuci. Aiq banyak ni, jangan membaziaq

Layanlah gelagat dayang-dayang dari "kayangan" yang excited jumpa aiq terjun!




 Lepas 2 jam berendam, kami pun beransurlah nak balik. Mana taknya, sejuk gila aiq dia. Dari hujan, panas, kami tak bergerak pun. Berendam, makan, berendam, makan. Orang lain dah balik pun.




Kami dah nak balik!


Destinasi seterusnya, mengisi perut yang berkeroncong. Pusing macam-macam kedai makan. Tapi banyak yang tutup, semua bukak petang. Akhirnya, trylah kedai biasa yang sangat murah harganya!


Otw nak pi Kuching Central, tersinggah kedai BATA ni. Macam nak pengsan tengok depa buat jualan penghabisan stok! Murah! Nasib baik aku takdak duit. Kalau dak, lama dah borong 3 kasut ni!

Pusing-pusing Boulevard! SALE-SALE-SALE!
 
Hah! Conpius nak beli ke takmau..?
 Dah lewat sikit baru sampai Kuching Central. Dengaq ceghita Kota Samarahan takdak elektrik. Alahai, nasib baik ada di Kuching.

 Kesimpulannya, semua buat SALE-SALE-SALE! Nasib baiklah agak sengkek. Banyak duit guna beli t-shirt fakulti la, anak Kedah la. Takpa, mai pusing-pusing sekadar cuci mata or Window Shopping pun jadilah.

8 comments:

  1. wah lepas piknik pegi shopping pulak....

    ReplyDelete
  2. wah. seronoknya. teringin nak ke matang sarawak

    ReplyDelete
  3. @hatimi :window shopping je..
    @raziq :sila oh sila brcuti kt snie..

    ReplyDelete
  4. Salam Ma'al Hijrah,dari pakjoe sori lambt ucap :)

    ReplyDelete

  5. salam pakjoe bawa cerita gembira nie untuk blog nie msuk dlm top 5 komen http://pakjoe-pakjoe.blogspot.com/2012/11/top-5-pengomen-tegar.html amboiii gembira nampak hahah

    ReplyDelete
  6. @pak joe: slm maal hijrah..he3..mstilah bezz pak joe!! he3..release 10sion..

    ReplyDelete

I am not responsible for, and expressly disclaims all liability for, damages of any kind arising out of use, reference to, or reliance on any information contained within the site. While the information contained within the site is periodically updated, no guarantee is given that the information provided in this site is correct, complete, and up-to-date.

Tengs for dropping your idea!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © ஐfatimah❀nabilaஐ Designed by azhafizah.com