Friday, November 09, 2012

Pedang "STAR WARS"

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia

Aku nak berkongsi pengalaman buat pedang kayu sendiri. Aku buat ni waktu cuti Raya Haji sehari sebelum Latihan Berterusan lepaih.

Tujuan: Untuk training kawad pedang.
Masa siap: Sehari
Bahan-bahan: Kayu panjang, casing wayar
Budget: Lebih kurang RM10 je..

Kayu panjang biasa
Potong ikut kesesuaian
Raut dan bentukkan pedang
Hulu pedang
Gunakan casing wayar dan balut dengan tape hitam
Pakat-pakat siapkan, masing-masing ada saiz sendiri

Pedang aku dah siap!

Puas hati dengan penat lelah sendiri buat pedang kayu ni. Ingatkan susah sangat nak buat. Cess, perempuan pun boleh buatlah. Kat luaq sana kalau hampa nak buat pedang nak main-main boleh la ikot step-step kat atas tu. HA-HA-HA!!

p/s: Agaknya kalau polis jumpa benda ni dalam bonet kereta, depa tahan dak atas tuduhan memiliki senjata tajam?? He-He-He..

4 comments:

  1. wah cantik tu pedang cik timah...siap ada byk lg boleh la wat lawan2

    ReplyDelete
  2. @hatimi: keh3..pasni ley la nk wat citew samurai pulak..ngee..

    ReplyDelete
  3. ni bukan pedang star wars ni... ni pedang samurai.

    ReplyDelete
  4. @ibnuismaini: ngeh3..owke22..samurai pown boleyh..x tambah lampu je lagi nk wat star wars..he3..

    ReplyDelete

I am not responsible for, and expressly disclaims all liability for, damages of any kind arising out of use, reference to, or reliance on any information contained within the site. While the information contained within the site is periodically updated, no guarantee is given that the information provided in this site is correct, complete, and up-to-date.

Tengs for dropping your idea!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © ஐfatimah❀nabilaஐ Designed by azhafizah.com