Friday, December 07, 2012

Pulut Durian vs Durian Crepe

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia

Famous sungguh "DURIAN CREPE" kan? Teringin pulak nak rasa. Tapi, mahai sungguh. Tak silap dalam 4 keping macam tu dah mencecah RM10. Amboi! Baik aku balik Kulim buat sendiri.
Aku tak mau cerita pasai durian crepe pun. Sebab...

Pulut DURIAN time!
Ni semua Tasha (coursemate) teringin nak makan. Alang-alang dia nak ajak semua. Bihah (coursemate) pun tolonglah realisasikan impian Tasha. Kawasan rumah yang menjadi mangsa ialah rumah Bihah & The Gang. Pinjam rumah sat no. Lokasi di rumah sewa flat belakang Everise.


Bahan-bahan untuk makan pulut durian:
1. Pulut
2. Santan
3. Gula
4. Durian!

Tapi, pertama kali dalam hidup aku makan pulut durian macam ni. Dekat rumah, mak selalu buat campuq pulut dengan santan terus. So, tak berkuah la macam yang ni.
Apa-apa pun asalkan makanan semua boleh muat dalam kapasiti perut aku ni.

Coursemate dari Sarawak dengan Sabah pun pertama kali la makan pulut durian. Depa pun on je. Tak dak masalah. Cuma rasa muak ja kot. Bahuih, lepaih ni bolehlah cari calon dari semenanjung. Ha-Ha-Ha!

Amin dengan tangkas & pantas tukang pembuka durian pada malam tersebut!
Coursemate akuatik + zoologi (Amin) sesat..

Kahar, anak Sabah pun belajar nak bukak durian..Bagus..
Yang baju oren, Fida oghang saghawak. Tudung merah tu Farahin orang Sabah bah..

Calon "Suami" ya Amin..


Kenyang perut senyum melebaq..
Pakat-pakat nak balik kolej..
Hati-hati melintas jalan anak-anak..
Balik rumah, asyik belahak (sendawa) bau durian ja. Sedapnya..(tak senonoh punya anak dara..)
Terima kasih Tasha n Bihah merealisasikan impian Pulut Durian ni.. =)

13 comments:

  1. happening nyer lah uolls berkumpul together2.
    eh, dah pernah cuba ke durian crepe? saya sampai sekarang tak dapat rasa lagi :(

    ReplyDelete
  2. aishah: hehehe..blom gi..tringin jugk nk rsa..dpt rsa pon jadilah..hu3..

    ReplyDelete
  3. @pak joe: tinggai kulit saja na..
    @hatimi: hehe..sedp ow..

    ReplyDelete
  4. bertambah best and meriah bila dengan kengkawan kan . hehe . lagi sedap :D

    ReplyDelete
  5. @cikmunblogger: yup3..betoi3..

    ReplyDelete
  6. suka pulut durian dr durian cerepe...x sedap pun..hgeheh

    ReplyDelete
  7. @cikgu ma: yeke..tringin jugk nk rsa sekali..he3..

    ReplyDelete
  8. untong la ley mkn doyan. ada bau jersi dak? =)

    ReplyDelete
  9. @anon: ni ada yang nak kena salai ni..ermm..

    ReplyDelete
  10. phew~ Nasib tak makan durian.kalau tak mesti terliur habis ni.

    ReplyDelete
  11. @azhafizah: ala, ruginyer xmkn durian..

    ReplyDelete

I am not responsible for, and expressly disclaims all liability for, damages of any kind arising out of use, reference to, or reliance on any information contained within the site. While the information contained within the site is periodically updated, no guarantee is given that the information provided in this site is correct, complete, and up-to-date.

Tengs for dropping your idea!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © ஐfatimah❀nabilaஐ Designed by azhafizah.com