Tuesday, December 24, 2013

Wart??


Sebenarnya dah dekat 3 minggu aku kena wart ni. Dalam bahasa melayunya, Ketuat. Malunya pulak bagitau orang ada penyakit ni. Tapi apa boleh buat, penyakit Allah nak bagi.

Mula-mula seketul je naik, tiba-tiba naik sampai dua-dua belah kaki pulak! Aigo, terseksa nak berjalan. Nak berdiri lagi dalam bas tu. Bukannya boleh nampak pun aku ni OKU.

Dengan kemalasan yang maksima, semalam aku pi Klinik Unimas. Tu pun sebab akhirnya baru aku jumpa kad matrik yang dah seminggu aku cari, rupanya terselit dalam beg recycle. Aku takut nak jumpa takot Dr. cucuk ke..korek kaki aku ke..

Tapi, Dr. just bagi..

 

..ubat tahan sakit dengan ubat sapu..

Nak tengok rupa warts tu macamana?

Macam ni hah..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

 
Scary kan sebab naik 5 ketul! Aku dah buat segala rawatan yang mampu dah untuk buang benda ni. 

Antaranya:

Hurix's Corn Rid Solution
Mengikut info yang boleh dipercayai, penggunaan salicylic acid boleh buang benda ni. Solution dia memang menghakis kulit tau. Hati-hati jangan sampai terkena kulit lain yang tak ada infection. Seriusly memang menjadi sebab salah satu wart yang kecik dah tercabut. Tapi, dia tumbuh balik! Aih..

Nasib baiklah Dr. bagi krim sapu dengan ubat tahan sakit tu. Kurang sikit seksa nak berjalan..

Hampa ada cara lain tak untuk buang benda alah ni..??? Nak nangis..

2 comments:

  1. aku dulu kena kat jari...guna benda warna merah, lekat mcm handiplus...tapi kena pakai time period je, sebab 3 ari baru leh cabut...sakit wooo!

    ReplyDelete

I am not responsible for, and expressly disclaims all liability for, damages of any kind arising out of use, reference to, or reliance on any information contained within the site. While the information contained within the site is periodically updated, no guarantee is given that the information provided in this site is correct, complete, and up-to-date.

Tengs for dropping your idea!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © fatimahnabila Designed by azhafizah.com