Sunday, January 19, 2014

Ali Setan [Dulu & Sekarang]


Banyak kali dah aku tengok Ali Setan, tapi tetap best. Tiba-tiba TV3 tayang balik pulak, cepat-cepat bukak TV!

Pengarah: Jins Shamsuddin
Tarikh tayangan: 16 Februari 1985
Antara pelakon-pelakonnya:
1. Azmil Mustapha
2. Fauziah Ahmad Daud
3. Izi Yahya (meninggal dunia pada 25 Jun 2007)
4. Liza Abdullah
5. Shah Rezza
6. Sheila Majid
7. Ebby Saiful





Ada sesetengah pelakon ni dah tak muncul lagi di layar perak, ada yang masih berkecimpung dalam dunia seni. Sekejap je masa berlalu kan.

Azmil Mustapha dah bergelar pendakwah bebas, Kak Ogy dah pakai tudung dan still dalam dunia seni, paling aku ingat sebagai pengkritik tetap Akademi Fantasia. Izi Yahya pulak yang aku ingat dulu berlakon cerita Embun jadi askar Jepun. Agaknya sebab mata beliau sepet kot. Liza Abdullah sekarang selalu berlakon jadi mak-mak. Makin cantik pulak tu. 

Shah Rezza ni rupanya perunding perkahwinan tau! Sekarang ni Dato' yer, paling glamour beliau pernah menjadi perunding perkahwinan Dato' Siti Nurhaliza! Sheila Majid pun sekarang makin cantik. Awet muda sungguh, suara dia pun still merdu, lagu best yang aku ingat, 'Sinaran'. Ebby Saiful pulak menyepi je dari dunia seni..

Pastinya pelakon kat atas ni semua legend!

5 comments:

  1. filem ni memang best. actually ada certain movie yg dulu best2 belaka.
    sayang movie sekarang makin hampeh kualitinya.. hurmm..

    salam perkenalan.. ^^

    ReplyDelete
  2. yg no 5 dgn 6 tu, mcm tak berubah langsung tau

    ReplyDelete
  3. @gee lion: slm prkenalan..
    @zamani abe: tau xpe..

    ReplyDelete
  4. Ali setan dah tak macam dalam cte tu.. dah baik dah.. hehe

    ReplyDelete
  5. @aniq: tau xpe..pkat2 da dewasa n matang suda..

    ReplyDelete

I am not responsible for, and expressly disclaims all liability for, damages of any kind arising out of use, reference to, or reliance on any information contained within the site. While the information contained within the site is periodically updated, no guarantee is given that the information provided in this site is correct, complete, and up-to-date.

Tengs for dropping your idea!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © ஐfatimah❀nabilaஐ Designed by azhafizah.com