Saturday, July 19, 2014

Kenderaan Pertama Untuk Dimiliki


Takziah diucapkan kepada anak-anak kapal dan penumpang MH17. Sememangnya peristiwa ni memberi tamparan hebat kepada negara Malaysia. Semoga anda kuat Malaysia. Ujian besar untuk kita sempena di bulan Ramadan ni. Setiap apa yang berlaku ada hikmah disebaliknya..

Semalam aku ke kedai motor Hor Hong*kedai motor legasi, dari arwah ayah aku sampai ke anak bongsu dia pun berurusan kat sini. Abang nak tukaq lampu motor pecah. Alang-alang aku nak tengok motor sekali. Saya bukanlah golongan yang ada lesen kereta + tak berminat dengan kereta pun*buat masa sekarang. Sebelum ni, memang pilihan aku, motosikal budget antara:

1. Kriss MR1 dari Modenas

kriss, motorsikal, modenas
2. MR1 Sport dari Modenas

modenas, kriss
3. E Bonus 110 dari SYM

SYM,
4. Bonus 110 SR dari SYM
sym

Pusing-pusing 1 kedai motor, rambang pulak mata aku. Fikir punya fikir, untuk ciri-ciri keselamatan, aku tolak 1 dan 3 sebab tak ada sport rim. Sport rim ni untuk elakkan tayar cepat bocor dan senang untuk dicuci+styling la jugak. Harga antara 2 dan 4 pun lebih kurang jugak. 

Tapi mata aku rambang je tengok Bonus 110 SR ni..
Hor Hong Motors, kulim

Untuk kegunaan, aku dah sambaq 1 helmet. Lepas ni keluar tak payah pinjam dari Kak Ina lagi..
motorsikal

Aku beli helmet ni sebab helmet jenis ni lah yang berjaya selamatkan aku dari bersepai gigi waktu peristiwa ini dulu. Biar mahal, asal keselamatn terjamin..

Motosikal mana yang bakal menjadi milik aku? Tunggu...

9 comments:

  1. CN mmg tak berani bwk moto..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe, timm bljr moto pun wktu amek lesen..hehe..

      Delete
  2. sis dari dulu sampai sekarang mmg x reti bawa motor ... betul , yg ptg selamat . yg mana satu agaknya idaman kalbu ya ...

    ReplyDelete
  3. salam. wahhh..suka motosikal eh? baikla..sy tunggu hehhee

    ReplyDelete
  4. dulu zaman study je merempit dengan ego S..dah kerja tak larat nak merempit, bawak kete kena hadap jammed pulak setiap hari..erm..yang manakah idaman kalbu awak tu.

    ReplyDelete
  5. honda dash... lasak. stail. tahan. serius.

    ReplyDelete

I am not responsible for, and expressly disclaims all liability for, damages of any kind arising out of use, reference to, or reliance on any information contained within the site. While the information contained within the site is periodically updated, no guarantee is given that the information provided in this site is correct, complete, and up-to-date.

Tengs for dropping your idea!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © ஐfatimah❀nabilaஐ Designed by azhafizah.com