Friday, August 15, 2014

Resipi: Puding Jagung


Bahan-bahannya:
1 cawan tepung kastard
1 tin susu cair (400ml)
1 cawan gula pasir
2 sudu makan marjerin/mentega
1 cawan air
1 tin jagung
*cawan yang digunakan berisipadu 250ml

Cara-caranya:
1. Masukkan susu cair dan tepung kastard. Kacau supaya tepung kastard tak berketul.
2. Tapiskan adunan tadi sebelum pindahkan ke dalam periuk.
3. Dengan menggunakan api yang perlahan, masukkan gula pasir, mentega, air dan jagung.
4. Kacaulah sampai tercabut tangan tu sebab makin lama adunan tu akan jadi keras dan likat!
5. Kalau adunan makin likat dan berkilat, kira dah masaklah tepung tu.
6. Bolehlah pindahkan adunan tadi kedalam talam atau bekas atau apa-apa je yang sesuai untuk keraskan dia. Kalau nak sedap, bekas tu sapukan dulu dengan mentega.


Selamat Mencuba!

p/s: Dalam masa sehari terus habis..

3 comments:

  1. WAH ..rajinnye timm..rase cm lame da x singgah cini ..huhu ..selamat hari raya timm ::

    ReplyDelete
  2. akak suka mkn time panas n lembik lg

    ReplyDelete
  3. feveret ni tp xreti sgt buat mst xpuas hati nt hehe

    ReplyDelete

I am not responsible for, and expressly disclaims all liability for, damages of any kind arising out of use, reference to, or reliance on any information contained within the site. While the information contained within the site is periodically updated, no guarantee is given that the information provided in this site is correct, complete, and up-to-date.

Tengs for dropping your idea!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © ஐfatimah❀nabilaஐ Designed by azhafizah.com