Tuesday, December 09, 2014

CPUV Nuffnang 43-->50


Tudia, disebabkan tak sempat nak update punya pasal..
Ini adalah antara CPUV di bulan lepas iaitu, bulan November.
Ini adalah yang terbaru di bulan ini iaitu. bulan December. Wahai Nuffnang, jangan merajuk tau walaupun aku sekarang dah jarang berblog. Sekurang-kurangnya adalah income sampingan walaupun aku tak pernah sekali pun cash-out Nuffnang kecuali 8SHARE. Dah dua kali cash-out 8SHARE. 
Siapa kata, kalau selalu online tak dapat duit kan. Asalkan kita tahu dimana nak cari sumber pendapatan tu. 

Baru 4 hari aku bekerja di restoran tersebut, dah banyak juga benda yang aku belajar. Aku kena menghafal menu disebabkan aku bekerja di seksyen 'kitchen' merangkap tukang masak. Nasib baik segala benda dah siap packing, aku cuma kena panaskan je. Tapi ada juga yang kena masak. Aduhai, pertama kali dalam hidup, memasak untuk orang yang tak kenal makan. Rasa pelik pulak, mungkin sebab tak ada keyakinan kot.

Lagi satu, kelmarin aku jaga di seksyen 'floor', dimana telah meng'cramp'kan kaki. Nama pun waitress kan, kerja berjalan je ambil order. Tapi memang bagus untuk kita membina keyakinan untuk berkomunikasi dalam Bahasa Melayu dan juga Bahasa Inggeris. 

Kekadang sesuatu benda nampak simple, namun dapat memberi impak yang besar dalam pembentukan diri kita. Semoga aku terus tabah dan dilimpahi rezeki, i'Allah..

Lastly, aku selesa sangat bekerja di situ sebab tiada pekerja lelaki. Bukannya bermaksud diskriminasi kepada kaum lelaki. Tetapi selesa untuk selak lengan baju ke, apa ke. Tetapi nampaknya semua pekerja wanita di situ dah naik muscle sebab segala stok barang semuanya mereka angkat sendiri. Dahsyat kan?

Ok, cukuplah sampai di sini. Dah hilang sikit rindu di blog ni. Jangan bersawang sudah. Lagipun, mata memang berat. Dah lama tak rasa penat macam ni, last semasa aku bekerja di sini. Tidur malam merupakan tidur yang sangat nyenyak. Tak payah nak berangan bagai semata-mata untuk tertidur. 

Selamat malam semua!

9 comments:

  1. Alhamdulillah...
    semoga dapat sen yang banyak tau ^^

    ReplyDelete
  2. wahh..cik Timm kite dah start keje ke..parttime eh..oklah tu..semoga terus murah rezeki ye..yang tak tahan bab kluar muschle tu..mmg dahsyat!..hahah..

    ReplyDelete
  3. tahniah!
    pengalaman jugak tu. good luck! ^^

    ReplyDelete
  4. Tahniah Cik Tim..Happy for you..selamat bekerja ya..

    ReplyDelete
  5. Tahniah yer Timm.. Rezeki online kan ^-^

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah..akak belanja susu marigold satu kali.hehe

    ReplyDelete

I am not responsible for, and expressly disclaims all liability for, damages of any kind arising out of use, reference to, or reliance on any information contained within the site. While the information contained within the site is periodically updated, no guarantee is given that the information provided in this site is correct, complete, and up-to-date.

Tengs for dropping your idea!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © fatimahnabila Designed by azhafizah.com