Tuesday, September 22, 2015

Tips Menghilangkan Kulit Gatal

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Dah sebulan aku di KL. Sebulan jugak aku menderita gatal-gatal seluruh badan. Sampai sekarang aku tak tahu punca sebenar.

Seumur hidup aku, tak pernah pulak ada sejarah pantang pape. Pantang nampak ada la, asyik bedal apa yang ada depan mata.

Mula-mula ingatkan sebab pepijat atau hama ditilam. Biasalah rumah sewa kan..
Jadi setiap minggu aku jemur tilam dengan bantal, sarung bantal dengan cadar rendam dalam air panas, lepas tu sanitize dengan Dettol pulak. 

Gatal still ada lagi, merenyam-renyam satu badan. Punyalah garu sampai luka dan berparut.
Nak jumpa doktor, malas. Bukannya beliau dapat detect aku alergik benda apa. Bertanya la pulak dengan #bloggerutara ni. Masing-masing mak budak kan, memang tangkas la dalam bab-bab macam ni. 

Salah satunya losyen dari Cosmoderm. Gagahlah ke farmasi dalam Sogo tu sebelum balik. Tanya promoter situ, auntie tu suggest losyen tu dengan sabun mandi sekali. Bolehlah asalkan gatal aku kurang..
Harapnya berkesan la produk ni. Dalam gambar bintat-bintat tu mula-mula naik dekat tangan, sekarang melarat dekat kaki dengan belakang badan pulak..

Aigooo..
Kita hanya mampu tawakal..
Allah juga yang mampu sembuhkan penyakit kita..
Update 5 Okt 2015: seriously berkesan! Kulit dah tak gatal! Tq Cosmoderm.

P.s. mak,,saya rindu..
Orang lain sibuk buat persiapan raya,,
Aku?
Sorang-sorang termangu belajar management..
Sambut besday pun terkebil-kebil la kat sini..

10 comments:

  1. kita sama.. pantang nampak..

    semoga tim cepat sembuh ye..

    tak pa lah.. kali ni raya di perantauan naa..

    ReplyDelete
  2. kesian timm.. dh baik ke gatal tu?

    ReplyDelete
  3. timah, syahid pun kena sejak ddk kat shah alam. mohon pergi klinik mgkin timah ada alergik cuaca, kalau x tahan jg dan x smpat ke klinik beli ubat selesema. mmg utk cegah alergik.

    ReplyDelete
  4. Danish kena campak halus haritu akak sapu herbal blend shaklee..alhamdulillah serasi ngn sia..pe2 pon semoga timm cpt sembuh..Aamiin!

    ReplyDelete
  5. macam timm berkesan ke produk tu?

    ReplyDelete
  6. Eyda pun dulu tak de alergik apa bagai.. sekarang nih, kalau makan udang, telur, susu mula laa gatal2 nih.. tapi kekadang hentam makan jer, lepas tuh makan ubat.. huhuhu..

    ReplyDelete
  7. udara sana sama kot kak timm.. huhuhu..

    ReplyDelete
  8. adik maaaanish !! be strong.. cabaran2.. cewah pandai nasihatkan org diri sndiri x tahan cabaran.. try dlu produk tu k.. mudah2an kurang la gatal2 tu.. and yes.. continue jugak jemur tilam n bantal.. akak time kt hostel mmg kena serang ngan pepijat.. bukan gatal dah weh.. sakit.. sminggu cuti.. pi jumpa doc dia kasi cocok skali.. hilang la sikit pedih2..

    ReplyDelete
  9. tim dah ke klinik ka? takut hama....kena cari penyembur yang mampu menghalau hama...

    ReplyDelete

I am not responsible for, and expressly disclaims all liability for, damages of any kind arising out of use, reference to, or reliance on any information contained within the site. While the information contained within the site is periodically updated, no guarantee is given that the information provided in this site is correct, complete, and up-to-date.

Tengs for dropping your idea!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © ஐfatimah❀nabilaஐ Designed by azhafizah.com