Wednesday, March 30, 2016

Wordless Wednesday @20

Assalamualaikum & Salam Sejahtera





p/s: rasa tua sangat bincang formula isipadu, zaman sekolah menengah kan? Tingkatan 3 ke chapter ni? hehe..

Read More

Tuesday, March 29, 2016

Kamsahamnida Jari Manis

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Terima kasih banyak-banyak Kak Jari Manis, selalu sangat dapat souvenir dari akak blogger sorang ni. Semoga Kak JM sentiasa murah rezeki dan dipertemukan jodoh suatu hari nanti. Hewhewhew..



Banyak kali dah rasanya dapat souvenir dari JM ni, cuma tak post dalam entry je disebabkan kekangan masa. Ampun..

Jom terjah JM, entry yang penuh dengan cerita travelling ke luar Negara! Yelah, kita yang masih belum mampu nak jenjalan jauh baca je entry JM dah rasa macam sampai sana dah.

JARI MANIS

p/s: esok masuk kerja balik, malasnyer..
Read More

Akibat Workaholic!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Sepanjang Cik Timm kerja di Pavilion ni, baru hari ni Cik Timm MC. Sebelum ni demam ke, sakit ke, selagi dapat tahan, memang Cik Timm tahan. Kekadang fikir pasal orang lain. Nanti kesian kena jaga kedai sorang-sorang. Tapi, hidup kerja ni kita tak boleh fikir pasal orang lain. Apabila kita terlalu baik, orang senang dapat main-mainkan kita.

Untuk mengelak badan Cik Timm macam tempe basi, MClah hari ini. Mana tidaknya semalam tak tahan sangat, dengan perut sakit senggugut, muntah-muntah, kepala pusing-pusing, gigi bongsu nak tumbuh ni pun buat Cik Timm demam.

Balik naik bas RapidKL semalam punyalah ramai orang sampai naik pening & loya dibuatnya. Turun dari bas dah macam orang mabuk. Terus ke klinik yang berdekatan. Nasiblah menyewa di area yang semua kemudahan disediakan.
Susulan dari dua hari lepas, muka makin cengkung, agaknya sebab badan dah mula penat dan minta rehat kot. Takpe, hari ni rehat puas-puas.
Ada ke patut doktor tu check perut sebab ingat Cik Timm pregnant! Agak-agaklah..siap nak scan bagai. Haih, sangatlah pelik dan tak mungkin sama sekali. Minta maaflah, lepas ni Cik Timm taknak pi klinik tu lagi.
Pipi bulat yang makin hilang, kulit mula jadi kusam. Huwa!!

p/s: ZZZZZ je hari ni..malas makan ubat..
Read More

Sunday, March 27, 2016

Gigi Bongsu Tumbuh

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Dah dua hari ni pelik pulak rasa gusi dekat belakang geraham. Pulun gosok gigi ingatkan nasi melekat ke, lauk ayam ke? Tapi pelik kenapa rasa tak selesa lagi.

Pegang punya pegang keras pulak. Rupanya gigi geraham bongsu nak tumbuh da..

Gigi bongsu adalah gigi geraham besar kekal ketiga yang terakhir dan akan tumbuh di bahagian kiri & kanan rahang paling belakang. Dalam kes aku, rahang atas sebelah KIRI. Harap-harap kes gigi aku ni bukan sampai tahap kena bedah. Tak mau!


Huwaa!! Tak sakit, cuma rasa tak selesa sangat dengan gusi ni. Patutlah seminggu dua ni rasa macam nak mengamuk je. Ingatkan nak period, rupanya benda lain. Iyalah gigi oii..

Baru ingat nak pasang braces, rasanya dah jadi gini. Kena biar gigi ni tumbuh sepenuhnya dulu kot.

p/s: Letih betul menunggu bas RapidKL ni, lambat betul. Dah la nak balik cepat.
Read More

Friday, March 25, 2016

Perfect Combination!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera
Combinasi apa ye, kombinasi minum petang hujan-hujan di Kuala Lumpur. Nak keluar cari benda mengunyah hujan pulak, korek dalam peti ais tak sangka jumpa inovasi yang menarik.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Apakah itu?

Chunky Peanut Butter
+

Buah epal!

Such a perfect combination. Just try by your own!

p/s: kalau cuti ada laptop, sanggup tak keluar rumah, asalkan ada Wifi.

Read More

Thursday, March 24, 2016

Cara Pembayaran PTPTN Menggunakan Maybank2u

Assalamualaikum & Salam Sejahtera
Pembayaran yang paling senang dan cepat, dalam bas boleh, tengah baring-baring nak tidur pun boleh. Dunia sekarang kan dihujung jari kan. Disini Cik Timm nak berkongsi dengan anda semua Cara Pembayaran PTPTN Menggunakan Maybank2u.
Ramai kawan-kawan mula bertanya cara untuk membayar sebab leceh kalau nak rushing ke pejabat PTPTN kan. Kekadang sesetengah tempat pejabat PTPTN tak ada, lagi haru nak membayar kan?
1. Anda mestilah ada akaun Maybank. Pastikan anda daftar Maybank2u sekali. Selalunya untuk orang baru yang nak buka akaun, dia akan Tanya, 'Cik nak daftar Maybank2u sekali tak?'. Cepat-cepatlah hangguk yer, NO geleng-geleng.

2. Bukak laman web Maybanku2 yang sah! Login >> Username >> Password

3. Seterusnya, Bill Payment >> GO
4. Cari Make a one-off payment >> Select from list >> Education and education loans >> Continue

5. Seterusnya, Select from list >> PTPTN - Bayaran Balik Pinjaman Pendidikan >> Continue >>
Masukkan amount atau jumlah bayaran yang kita nak bayar >> No ic kita >> No telefon >> Continue

Selesai!
Senang kan? Jadi, tak ada alasan dah kot untuk para peminjam merungut susah nak bayar hutang.

Alang-alang nak guna cara pembayaran ni, masukkan ptptn loan ni dalam 'favourite payee'. Tak payah susah-susah ikut step atas kalau nak buat pembayaran seterusnya. Nak tau cara buat favourite payee? Next entrylah pulak kan..*dah malas nak menaip, nak mandi ni.. -__-'

Toddles¬¬

Read More

Wednesday, March 23, 2016

Wordless Wednesday @19

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


p/s: rindu zaman sekolah, zaman mula-mula kenal erti 'chenta'
Acewah, geli-geli¬¬
Read More

Tuesday, March 22, 2016

Semangat Berblogging Masih Ada

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Setelah sekian lama tak pegang cik lappy, dengan kesibukan kerja, akhirnya tercoret juga sedikit hasil nukilan pada lewat pagi ini.

Diharapkan dengan adanya cik lappy yang baru, rajin-rajinlah Cik Timm berkecimpung semula dalam dunia blogging.
 Wajah segar yang baru untuk blog..huwa!

Cik Lappy baru yang telah bertukar dari Acer--> Dell

Marilah kita aktif berblogging semula.
Kenapa sekarang?

Baiklah, ceritanya sekarang aku dah mula ada kerja yang stabil. Dulu mula-mula kerja, selalu stress, tension. Biasalah freshie, sekarang i'Allah much better kot. Lagipun dah pandai bahagi masa, tak macam dulu, kerja-tidur-kerja-tidur. Langsung tak berkembang ilmu dengan badan tu..

Satu lagi sebab, Cik Lappy rosak. Tak dapat ON, hantar dekat orang repair, sekali laptop terus rosak sebab terJATUH! Bayangkan Cik Lappy kesayangan terJATUH weh! Kesabaran jelah, nasib baiklah orang tu belikan Cik Lappy untuk ganti balik. Adoi, i'm still gonna miss u Cik Lappy Acer..

Harap-harap azam ni tak kelautlah gamaknya..

Stay Tunes!

p/s: Jom mula terjah ke Komuniti Blogger Utara punya blog!
Read More
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © ஐfatimah❀nabilaஐ Designed by azhafizah.com