Saturday, April 22, 2017

Day 3: Bawa Kereta Sendiri ke Langkawi dengan Ro-Ro Ferry Services

Assalamualaikum & Salam Sejahtera
Ha, waktu Cik Timm balik dari Langkawi baru sempat merasa naik bot yang bawa kenderaan untuk pergi-balik Langkawi. 
Pagi selepas Subuh kami dah bersiap-siap untuk ke Jeti Tanjung Lembung, bukan turun dekat Kuah tau. Itu untuk bot yang bawa penumpang sahaja. 

langkawi, motel murah
Cik Timm memang recommend Dhania Motel kalau ke Langkawi. Kami sampai ke jeti memang awal, kami orang pertama yang naik bot tu. Abang ipar memang dah tempah sebulan awal sebab untuk bot ni ada limit. Jadi kalau nak berurusan tempahan semua boleh ke sini ya -->
 Langkawi Ro-Ro
langkawi, jeti feri kereta
Bye bye Langkawi!
Amboi, kereta front line sekali. Bot ni memang lambat dari bot biasa, 2 jam perjalanan dari Langkawi ke Jeti Kuala Perlis. Walaupun lambat, tak boring sebab tingkat atas bot ada kerusi untuk duduk tengok movie, atas sekali pulak boleh ambil angin. Siap ada kaunter jual jajan lagi, memang tak boring kan.
Ni dari tingkat atas sekali, angin kuat gila! Seriau tengok lori bawah tu kan 👇
langkawi
Sambil ambil angin, sambil boleh tengok pulau yang mengelilingi tasik dayang bunting yang Cik Timm tak sempat nak pergi. I'allah nak bercuti di Langkawi lagi! 

Akhirnya duduk lepak dekat situ sambil dengar lagu. Bot kami berselisih dengan bot penumpang biasa yang Cik Timm share video dalam IG tu. Duduk dekat situ memang rasa hati tenang je. Hilang semua masalah.

Bot kami pukul 12 pun dah sampai, tapi disebabkan air laut surut. Kami kena tunggu dalam sejam lagi untuk pastikan air laut pasang, baru bot boleh berlabuh.

langkawi, langkawi naik kereta
  
Atas tu bot untuk transport ke Langkawi jugak, yang tu Langkawi Auto Ekspress. Dalam pembacaan Cik Timm ada dua perkhidmatan ini sahaja untuk bawa kenderaan ke Langkawi. Kalau ada lagi syarikat lain boleh share di sini ye.
Abang-abang sado tengah buka tali untuk pintu depan. 
So, kiranya cuti kali ni memang betul-betul #shortvacay . Sekurang-kurangnya ada juga waktu untuk release tension, asyik kerja memanjang otak dengan badan jadi lemah dan lesu. 
Bye semua!
Day 1: Langkawi, Here We Come
Day 2: Langkawi Skycab & Shell Out

1 comment:

  1. Ro Ro terbaru ni x try lagi...
    suatu hari nnt nk try bawak keta sndri la plak ke sana

    ReplyDelete

I am not responsible for, and expressly disclaims all liability for, damages of any kind arising out of use, reference to, or reliance on any information contained within the site. While the information contained within the site is periodically updated, no guarantee is given that the information provided in this site is correct, complete, and up-to-date.

Tengs for dropping your idea!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © fatimahnabila Designed by azhafizah.com